joi, 22 august 2013

SPRE MEDITATIE








Tehnica de manipulare

Un calugar si un novice se plimbau prin gradina manastirii citind si comentand impreuna versete din cartile sfinte. La un moment dat, fumatori fiind, simtira nevoia de o tigara, dar nestiind daca incalca vreo regula fumand in timpul studiului, s-au hotarat sa ceara, dupa masa, permisiunea Maestrului.
Cand s-au intalnit a doua zi, calugarul fuma linistit, spre nedumerirea novicelui:
- Frate, mie Maestrul mi-a interzis sa fumez, tie cum de ti-a permis?
- Nu stiu...Tu ce i-ai spus?
- I-am cerut sa-mi dea voie sa fumez in timp ce citesc din cartile sfinte.
- Vezi, aici ai gresit. Eu i-am cerut sa-mi dea voie sa citesc aceste carti in timp ce fumez.



O calatorie incepe mai intai in minte

Un tanar, auzind ca la o manastire este un maestru care preda o forma de lupta extraordinara, s-a decis sa mearga acolo pentru a o studia. Ajungand la poarta templului se aseza, asteptand ca cei de acolo sa-l primeasca. Dupa o saptamana de asteptare in frig si in ploaie i se permise intrarea in incinta si fu condus in fata maestrului.
- Maestre, spuse tanarul, vreau sa fiu elev in scoala dumneavoastra, sa ajung cel mai bun luptator. Cat timp trebuie sa ma pregatesc?
- 10 ani, ii raspunse batranul.
- Si daca am sa muncesc de doua ori mai mult decat ceilalti elevi?
- 20 de ani.
- Si daca am sa renunt si la o parte din orele de somn?
- 30 de ani.
- Nu inteleg. De ce daca va spun ca voi munci din greu imi spuneti ca va dura mai mult? N-are nici un inteles!
Batranul zambi si-i raspunse:
- Raspunsul este foarte simplu: daca stai cu un ochi atintit spre destinatia pe care ti-ai propus-o, iti ramane doar un ochi cu care sa descoperi calea pana acolo.








Cupa prea plina

Un tanar studiase kung fu cativa ani si se considera destul de priceput. Insa auzise ca este o scoala unde se preda un stil foarte eficient. Mergand la acea scoala ceru sa fie lasat sa vorbeasca cu maestrul de acolo. Ajungand in fata profesorului incepu sa-i spuna tot ce stie el despre artele martiale, incercand sa-l impresioneze pe batran cu numeroasele sale cunostinte.
Maestrul l-a ascultat rabdator un timp, apoi i-a propus sa bea un ceai. Ascultator, tanarul a intins cupa, iar maestrul a inceput sa toarne. Ceaiul a ajuns la marginea cupei, dar batranul turna in continuare. Elevul, neputand sa se stapaneasca, ii zise ca in cupa nu mai e loc pentru ceai. Maestrul s-a uitat la el si i-a zis:
- Ca si aceasta cupa, esti plin de dorintele si ambitiile tale. Cum as putea sa-ti mai arat ceva daca nu iti golesti mai intai cupa?












0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP